Jak začít s půstem

fasting

Taky už jste někdy viděli na sociálních sítích někoho, kdo se chlubí, že úspěšně dokončuje svůj třídenní půst ještě podpořený komentářem, jak skvěle se cítí a že nemá vůbec hlad. Ale vy místo motivace říkáte ,, je 10:00 a já už umírám hlady, dneska to nemám šanci dát”. Hladové chutě a bolest břicha byly silnější.

Možná jste půst nikdy nezkusili a jen o něm přemýšleli, ale chybí vám odhodlání. Zkuste to pojmout z jiné strany a nevnímejte půst jako nepříjemnou povinnost a udělejte si z něj vlastní experiment.

Vše si rozdělte na malé a snadno proveditelné akce, které budou zaručovat úspěch. Vše pečlivě zapisujte a analyzujte. Před zahájením půstu je dobré poradit se i s lékařem. Zvláště pak pokud máte nějaké zdravotní potíže nebo berete nějaké léky. Definujte si, co pro vás půst znamená a jak bude vypadat.

Budete pít jen vodu nebo i černou kávu a čaj?

Rozvrhněte, kdy budete mít tzv. ,, jídelní okna”, budete mít přerušovaný půst nebo budete mít vše v kuse. Kombinovaný půst funguje velice dobře s dietou s nízkým obsahem karbohydrátů. Pečlivě naplánujte dny, během kterých budete půst držet. Je to lepší o víkendu nebo ve všední den?

Hubnutí nebo udržování hmotnosti

Půst snižuje hormony jako je inzulín a zvyšuje HGH a norefinefrin, díky čemuž je uložený tělesný tuk přístupnější pro spalování na energii, takže tuk lépe ztrácíte.

Půst pomáhá předcházet cukrovce, srdečním onemocněním a pomáhá mírnit záněty. Studie ukazují, že půst může poskytnout ochranu před Alzheimerovou chorobou, rakovinou a celkově pomáhá žít déle.

Při pochybnostech, které vás budou doprovázet a znepříjemňovat první krůčky si vždy připomeňme, proč jste začali. Mějte opravdu dobře naplánovaný pitný režim, který je během půstu velice důležitý.

Půst je, pro naše zdraví velice prospěšný a každý by měl popřemýšlet, jak do svého režimu půst zařadit a za jakých podmínek.

Začít je těžké, ale výsledek stojí za to.

Zdroj: mindfulketo.com, úvodní fotka: Lukas z Pexels