10 věcí, které dělat při těhotenství

Neexistuje mnoho důležitých pravidel o tom, co dělat během těhotenství, mimo abstinence od alkoholu a drog. Z větší části můžete pokračovat ve většině svého předchozího života. Ale protože zdraví a bezpečnost vašeho rostoucího dítěte je nezbytná, zde je seznam 11 věcí, které se během těhotenství nemají dělat.

1. Nejezte tyto potraviny

Největší seznam NE pro těhotné ženy zahrnuje potraviny.

Během těhotenství byste se měli vyvarovat:

Syrové maso a korýši: Nevařené mořské plody (sushi), včetně ústřic a mušlí. Vyhněte se také nedostatečně uzeného hovězího a drůbežího. Ty mohou být kontaminovány toxoplazmózou nebo salmonelózou.

Ryby s vysokým obsahem rtuti: Zahrnuje ryby, jako je žralok, makrela královská a mečoun obecný. Přemýšlíte o tuňákovi? Obecně platí, že konzervovaný tuňák má nižší obsah rtuti, ale je stále lepší ho jíst pouze střídmě.

Uzené mořské plody: Existuje riziko, že by chlazené mořské plody mohly být kontaminovány listerií. Uzené mořské plody, které jsou konzervované, jsou však pravděpodobně v pořádku.

Surová vejce: To zahrnuje potraviny, které obsahují syrová vejce. Dejte si pozor na domácí Caesar, omáčky, majonézy a některé pudinky. Syrová vejce mohou představovat riziko salmonel.

Měkké sýry: Některé dovážené měkké sýry mohou mít listerii, takže se vyhýbejte měkkým sýrům jako Roquefort, feta, Gorgonzola, Camembert a Brie. Měly byste se také vyhnout mexickým sýrům, jako je queso blanco a queso fresco, pokud nejsou vyrobeny z pasterizovaného mléka.

Seznam se zdá rozsáhlý, ale stále existuje spousta skvělých možností výživy během těhotenství. I když je vždy důležité jíst vyváženou stravu, obzvláště kritickým časem je těhotenství. Ve svém denním plánu se pokuste zahrnout:

proteiny

zdravé tuky

spoustu čerstvé zeleniny a ovoce

vodu

2. Nepřehánějte to s kofeinem

Kofein je povzbuzující, což znamená, že každý den vypijete několik běžných šálků kávy a zvýšíte tak krevní tlak, tepovou frekvenci a počet cest na toalety. A navíc, kofein prochází placentou.

I když můžete fungovat jemně kofeinované, vaše rostoucí dítě ne. Je to proto, že metabolismus vašeho dítěte se stále vyvíjí.

Nemusíte se zcela vyhýbat kofeinu: Mírné hladiny kofeinu, definované jako 150 až 300 miligramů (mg) denně, by měly být v pořádku. Jen nezapomeňte, že kofein není jen v čaji a kávě. Najdete ho v čokoládě, limonádách, a dokonce i v některých volně prodejných lécích.

3. Neužívejte některé léky

Některé léky mohou být škodlivé pro vaše rostoucí dítě. Než začnete užívat jakékoli volně prodejné léky a léky na předpis, poraďte se se svým lékařem.

4. Nenoste podpatky

Je dobré mít 10 cm podpatky? Jak vaše břicho roste, vaše těžiště se změní. Takže se můžete ocitnout trochu nestabilní na nohou. Přidejte k tomu oteklé kotníky a můžete se ocitnout brzy na zemi.

5. Nezůstávejte ve vířivce nebo sauně

Pokud pociťujete bolest v průběhu těhotenství, může být relaxace v horké vaně ideální. Zvýšená tělesná teplota během prvního trimestru může vést k určitým vrozeným vadám.

Přeskočte vířivku, která obvykle udržuje teplotu vody kolem 40 stupňů, a místo toho zkuste teplou koupel.

6. Neměňte kočičí nepořádek

Pokud musíte doma uklízet po kočce, noste rukavice a dobře si umyjte ruce. Kočičí výkaly mohou nést toxoplazmózu, vzácné parazitické onemocnění.

I když je větší pravděpodobnost, že se s ní nakazí konzumací syrového masa nebo zahradničení, je stále dobré, aby někdo jiný měnil stelivo pro kočky.

7. Nedýchejte kouř z cigaret

Kouření je hrozné pro vás a vaše dítě, ale pasivní kouření může být téměř stejně špatné. V pasivním kouři je zhruba 4000 chemikálií a některé z nich byly spojeny s rakovinou.

Vystavení se pasivnímu kouři během těhotenství může vést k:

potratu

předčasnému porodu

nízké porodní váze

8. Nepijte

Během těhotenství se vyhněte vínu, pivu a likéru. Alkohol rychle přechází z krevního oběhu placentou a pupeční šňůrou do vašeho dítěte, což může poškodit mozek a orgány vyvíjejícího se dítěte.

Mezi další potenciální rizika patří:

předčasný porod

poškození mozku

vrozené vady

potrat

9. Neseďte ani nestůjte příliš dlouho

Během těhotenství může být problematické zůstat ve stejné poloze příliš dlouho, sedět nebo stát. To může způsobit všechny typy problémů, včetně oteklých kotníků a žilní problémy. Pokud pořád sedíte, zkuste krátké a časté přestávky, abyste se mohly projít.

10. Nevěřte všemu, co čtete

Můžete najít všechny druhy protichůdných informací online, v knihách a v časopisech. Buďte rozumní, důvěřujte svým instinktům a nezapomeňte, že opatrnosti není nikdy dost. V případě pochybností se poraďte se svým lékařem.

Nezapomeňte, že nebudete navždy těhotná. Myslete na to, že všechna jídla a aktivity budou brzy znovu k dispozici.

Zdroj: healthline.com, úvodní fotka: Leah Kelley z Pexels