Chcete zeštíhlit v obličeji? Dá se to vůbec? Pomoci mohou tyto tipy

I vám se zdá, že se vám za poslední období nějak “nalila” tvář? Přibírání v obličeji trápí daleko více lidí, než si myslíte. Co může být na vině a jak zeštíhlet obličej? Soustřeďte se na stravu, alkohol i pohyb.

Hubnutí je samo o sobě výzvou, nemluvě o hubnutí v konkrétní oblasti těla. Tuk nebo otok obličeje bývá frustrujícím problémem. Naštěstí existuje několik tipů, které vám pomohou zvýšit spalování tuků a zeštíhlit tvář – a nejsou to jen optické finty. Vyzkoušejte tyto metody:

Obličejová gymnastika

Obličejové cvičení pomáhají proti stárnutí, zlepšují svalový tonus a pružnost pleti. Oblíbené jsou zejména jednoduché cviky, které spočívají v nafouknutí tváří a protlačování vzduchu ze strany na stranu, úsměv při zaťatých zubech, svírání rtů. Pokud chceme vidět efekt, měli bychom cvičit dvakrát denně po dobu 8 týdnů.

Kardio neboli aerobní cvičení

Nadbytečný tuk v obličeji je často výsledkem nadměrného množství tělesného tuku. To znamená, že když snížíte množství celkového tělesného tuku, ubude tuk i z obličeje. Nejlepší aktivitou pro tento účel je kardio nebo aerobní cvičení.

Optimálně byste měli každý týden absolvovat 150 – 300 minut mírného až intenzivního cvičení, což znamená přibližně 20 – 40 minut kardia denně. Můžete do něj zahrnout jakýkoli druh fyzické aktivity, která zvyšuje váš srdeční rytmus (běh, tanec, chůze, kolo a plavání). Takový trénink podporuje spalování tuků a zvyšuje jejich odbourávání.

Fotka od Gettyimages

Větší příjem vody

Čistá voda je důležitá pro vaše celkové zdraví, ještě více však, pokud se potřebujete zbavit tuku na obličeji. Pravidelné pití vody zvyšuje pocit sytosti a podporuje hubnutí.

Nedávná studie popisuje, že pitná voda může dočasně zrychlit metabolismus. A samozřejmě rychlejší metabolismus znamená větší množství spálených kalorií. Navíc pravidelné pití vody snižuje zadržování tekutin, a tak zabraňuje otoku obličeje.

Méně alkoholu

Nadměrné pití alkoholu vede k hromadění zbytečného tuku a také způsobuje zadržování vody, což se projeví i otokem v obličeji. Alkohol má vysoký obsah kalorií, ale nízký obsah živin, proto se z něj snadno přibírá. Ženy by neměly vypít více než jeden alkoholický nápoj denně. Oteklý obličej může být i výsledkem proflámované noci.

Minimum rafinovaných cukrů

Pokud jste to ještě neudělali, je nejvyšší část vyhýbat se jednoduchým sacharidům. Rafinované sacharidy jako sušenky, krekry, bílé těstoviny a bílé pečivo jsou častými viníky přibírání na váze a zvýšeného ukládání tuků. Kromě cukru a kalorií jim nezůstalo téměř nic. Jelikož obsahují velmi málo vlákniny, rychle je strávíte, což vyvolá prudký nárůst hladiny cukru v krvi a zvýší riziko přejídání. Pro začátek třeba nahraďte bílé pečivo celozrnným.

Fotka od Gettyimages

Lepší spánkový režim

Dostatek spánku sehrává při hubnutí z obličeje důležitou roli. Krátký nebo nekvalitní spánek způsobuje zvýšení hladiny kortizolu, stresového hormonu, který často souvisí s přibíráním. Studie prokázaly, že vysoká hladina kortizolu může zvýšit chuť k jídlu a pozměnit metabolismus, což vede ke zvýšenému ukládání tuků. Takže, pokud si dopřejete více spánku, snadněji se vám budou shazovat kila.

Sůl na minimum

Jedním z charakteristických znaků nadměrného příjmu soli je otok, který se může objevit i na obličeji. Sodík způsobuje, že tělo zadržuje více vody, což vede ke vzniku otoků.

Víte o tom, že průmyslově zpracované potraviny tvoří v průměrné stravě více než 75 % příjmu sodíku? Když se vyhnete fast foodu, slaným pochutinám a zpracovanému masu, snížíte i příjem sodíku.

Jděte k lékaři

Otok v obličeji může být i příznakem některých onemocnění, a proto, když nic nefunguje nebo vám obličej napuchne náhle, určitě vyhledejte lékaře. Pod změnu vzhledu se podepisují alergie, bakteriální infekce kůže, problémy s dutinami, ale také nemoci ledvin či snížená funkce štítné žlázy.

Zdroj: diva.sk, úvodní fotka od Gettyimages