Tento fenomén v Česku vzbuzuje pozornost po celém světě
V poslední době se u nás rozšířil fenomén inovativních startupů na mezinárodní úrovni. Naši podnikatelé mají mnohdy co nabídnout světu, stačí jen přijít s dobrým nápadem. Pojďme se společně podívat na ty nejúspěšnější z našich domácích projektů, které pomáhají lidem po celém světě.
Význam úspěšných startupů v Česku
Úspěch několika českých internetových projektů upoutal pozornost celého světa. Stal se z nich fenomén, který učí nejen nás, Čechy, ale také celý svět, že když máme dobrý nápad, stačí jen internetové připojení, pokročilá znalost informatiky a trochu našetřených peněz.
Základní kámen úspěchu projektů, o kterých si v tomto článku povíme, tvoří odvaha, schopnost se adaptovat, inovace a vytrvalost. Stojí za tím však mnoho měsíců, někdy i let tvrdé práce. Nicméně existuje tzv. český ekosystém pro startupy, kde zájemci s dobrými nápady (můžete to být například i vy) dostávají dotace, mentální podporu, potřebné znalosti a ty správné kontakty.
Ty nejúspěšnější startupy mají velký význam pro náš stát i z ekonomického hlediska, samozřejmě. Zvyšují povědomí o České republice na mezinárodní úrovni, vytvářejí nová pracovní místa atd. Česká republika má tak slušnou šanci stát se lídrem v oblasti inovací a podnikání. Tento fenomén ukazuje, že i malý stát může mít velký vliv.
Revoluce v cestování
Projekt Kiwi.com započal v roce 2012 a jeho zakladatel se jmenuje Oliver Dlouhý. Měl dobrý nápad, a sice zjednodušit leteckou dopravu a zpřístupnit ji pro všechny. Kiwi.com zažil velký úspěch, když začal nabízet vyhledávání letenek, navíc kombinuje lety různých společností, pokud člověk musí přestupovat. Výsledkem je, že lidé mají vše při ruce a navíc je cesta nevyjde tak draho. Dnes má projekt miliony spokojených zákazníků celosvětově. Je jasným důkazem toho, že stačí mít jednoduchý nápad a můžeme uspět, a to nejen v rámci naší republiky.
Inovace v oblasti online nakupování
Tomáš Čupr v roce 2014 přišel s nápadem na projekt Rohlík.cz, který se zaměřil na nakupování potravin přes internet. Projekt se stal velmi úspěšným poté, co ho vyzkoušelo několik lidí, a vryl se do povědomí širé společnosti. Dodržoval, co slíbil – že několik hodin od objednání bude zásilka s čerstvými potravinami doručena až ke dveřím zákazníka. Kvalita je pro zakladatele na prvním místě, čímž si Rohlík.cz získal velkou oblibu a mohl se rozšířit i do jiných evropských států, například Maďarska.
Produktový management trochu jinak
S nápadem založit své podnikání na pomoci jiným podnikatelům přišli páni Hubert Palán a Dan Hejl. Vytvořili Productboard, projekt, který se zaměřuje na produktový management a který pomáhá firmám plánovat lépe a správně prezentovat produkty uváděné na trh. Jejich platforma se pyšní pokročilými analytickými nástroji. Tím si získali uznání nejen v Čechách, ale i ve spoustě dalších koutech světa. Platforma má nyní mnoho investorů, kteří ji pomáhají dál růst a zlepšovat se.
Přední příčky mezi antiviry
Společnost Avast! zná snad každý z nás. Je to česká firma zaměřená na ochranu počítačů a jiných zařízení před viry a dalšími hrozbami. Jedná se o produkt, na kterém začali v roce 1988 pracovat Eduard Kučera a Pavel Baudiš, a má celosvětově přibližně čtyřicetkrát více uživatelů, než kolik lidí v současnosti žije v našem státě.
Vývojářské a designové studio z Česka
David Semerád a Martin Šťáva přišli s nápadem na projekt, který pojmenovali STRV. Jedná se o vývojářské a designové studio. Postupně se vypracovali až na špici a nyní mohou konkurovat mnoha zahraničním firmám. Firma se zaměřuje na weby, ale zvláštní pozornost věnuje vývoji mobilních aplikací.