Co vám pomůže se lépe soustředit

Moderní rytmus života a neustálý stres není nejlepším způsobem, jak ovlivnit výkon a produktivitu našeho mozku. Pokud mozek odmítne pracovat a máte mlhu v hlavě, pak je čas na změnu stravy.

Borůvky

Fotka od Brigitte Tohm z Pexels

Borůvky jsou nejen chutné a krásné, ale také nás nabíjí rázností, pomáhají zvyšovat koncentraci a zvyšovat mozkovou aktivitu. To je způsobeno vysokým obsahem antioxidantů. Tyto sloučeniny stimulují tok krve a kyslíku do mozkové tkáně a chrání nás před rakovinou, srdečními chorobami a krevními cévami.

Hořká čokoláda

Fotka od Sigmund z Unsplash

Tmavá čokoláda s maximálním obsahem kakaa a minimálním obsahem cukru vám pomůže soustředit se před důležitou prací. Zaprvé zvyšuje hladinu serotoninu a endorfinu, které přímo souvisejí s úrovní koncentrace. Za druhé obsahuje kofein, který pomáhá stimulovat mozkovou činnost. Kromě toho hořká čokoláda je zdrojem blahodárných antioxidantů, vitamínů a minerálů, jako je draslík, měď a hořčík, které pomáhají kontrolovat krevní tlak

Ovesné vločky

Fotka od Foodie Factor z Pexels

Ovesné vločky jsou výborným zdrojem vitamínů B, bez kterých není normální fungování centrálního nervového systému myslitelné. Stimuluje krevní oběh, včetně mozku. Kromě toho nám ovesné vločky poskytují vlákninu, která čistí naše tělo od toxinů a činí mysl jasnou a akce konzistentní a smysluplné.

Avokádo

Fotka od ready made z Pexels

Práce každého orgánu našeho těla, zejména mozku, je přímo závislá na dobrém krevním zásobení. Mastné kyseliny z avokádového ovoce vám pomohou v jeho zlepšení Tyto látky zvyšují elasticitu cév a snižují hladinu cholesterolu v krvi. Vysoký obsah vlákniny pomáhá regulovat hladinu cukru a ovládá hlad.

Avokádo také obsahuje vitamíny A, B6, C a K, hořčík a draslík. Vitamin B6 má pozitivní vliv na paměť a zlepšuje výkon, zatímco vitamin C zabraňuje degeneraci mozku související s věkem a zlepšuje náladu.

Zelený čaj

Fotka od Ray Piedra z Pexels

Vysoce kvalitní zelený čaj vám pomůže v těch chvílích, kdy je nutná jasná mysl. Existují pro to dva důvody: kofein a L-theanin. Kofein blokuje procesy inhibice, zvyšuje pozornost, koncentraci, zaostřuje pracovní paměť a zvyšuje rychlost reakcí.

L-theanin byl nalezen v zeleném čaji již v roce 1949, ale teprve teď se zaslouženě stal centrem pozornosti odborníků. Tato látka zvyšuje aktivitu mozku. Díky tomu se můžete rychleji vyrovnat s úkoly, které vyžadují maximální dopad a vyhnout se chybám.

Správná výživa je jedním z pilířů vysoké produktivity a koncentrace, ale je možné obnovit pracovní kapacitu mozku jinými jednoduchými, příjemnými a účinnými způsoby. Nezapomeňte na meditaci, oblíbenou hudbu, tělesnou výchovu a procházky na čerstvém vzduchu.

Zdroj: /takprosto.cc, úvodní fotka: Burst z Pexels