Dáme slivku: Při pravidelné konzumaci se po švestkách lépe myslí, stárne i vyprazdňuje

Slivovice patří suverénně k nejoblíbenějším tuzemským hospodským nápojům. Nesmíme však zapomínat, že švestka je skvělá i v tuhém stavu! Pokud pochybujete, přečtěte si o jejich pěti největších benefitech pro zdraví. Přesvědčíme vás, že v sladkém ovoci, co se v létě běžně válí po cestách, je více než jen lahodná chuť!

Patříte k těm, co dennodenně řeší otázku, kam zase položili klíče od auta? Švestky svou troškou mohou pomoci nakopnout kulhavou paměť. Jsou bohaté na antioxidanty, co bojují s volnými radikály, odpovědnými za stárnutí mozku. Aby vám to lépe myslelo, doporučuje se v sezóně švestek sníst každý den alespoň 4 zralé kousky.

Fotka od s-ms_1989 z Pixabay

Švestky zpevňují kosti

(Nejen) vyšší věkové kategorie ocení, že sušené švestky zlepšují kondici kostí. Výzkumné týmy z floridské a oklahomské univerzity to dokázali na ročním experimentu, ve kterém ženám ve středním věku předepsali na každý den 10 deka sušených švestek. Výsledek se nejvíce podepsal na stavu páteře a ramen, kde došlo k výraznému zpevnění kostní hmoty.

Švestky snižují riziko cukrovky

Švestky patří k ovoci, které lže chutí. Jsou extrémně sladké, ale přesto mají potěšitelně nízký glykemický index, takže i když jich sníte celou mísu, cukrový šok to v těle nevyvolá. Příznivě upravují stav cukru v krvi a to z nich dělá skvělou prevenci před cukrovkou druhého typu.

Švestky chrání srdce

Žijeme v uspěchané době, proto se hodí každý tip na snížení vysokého krevního tlaku a ochranu před infarktem. V jedné čerstvé švestce se nachází kolem 113 miligramů draslíku, minerálu, což chrání srdce. Kardiovaskulární systém profituje i z typicky purpurového švestkového barviva – antioxidantu jménem antokyanin.

Sušené švestky. Fotka od dashu83 z Freepik

Švestky rozhýbou líná střeva

Sušené švestky jsou tradiční lidový recept, když „nejdete“. Netrapte tělo chemickými projímadly, pokud existuje jejich přírodní ekvivalent. Buď jezte sušené plody samotné nebo nechte je nechte změknout v horké vodě, po vychladnutí je smíchejte s ovesnými vločkami, bílým jogurtem a uložte na pár hodin do chladničky. Zajisté se uleví vašemu trávicímu traktu přirozenými prostředky.

Konzumace švestek

Švestky zdobí farmářské trhy a obchody od května do října, přičemž hlavní sezóna je v červenci a srpnu. Švestky, které jsou měkké při jemném zmáčknutí, jsou ideální k okamžité spotřebě. Chcete -li proces zrání zpomalit, dejte švestky do chladničky a užijte si jejich zralost o něco déle.

Naopak nemáte dokonale zralé švestky? Vložte je do papírového sáčku a nechte při pokojové teplotě asi tři dny pomalu dozrát. Švestky se také dobře mrazí, ale vždy je lepší je před zamrazením vypeckovat.

Zdroj: minnetonkaorchards.com, úvodní fotka od Joanna Derks z Unsplash