Proč je starání se o děti těžší než profesionální sport?

Radost, štěstí a vzrušení. To je to, co mají všichni noví rodiče cítit. Ale ve skutečnosti se mnoho času cítí smutní, úzkostní, depresivní a vyčerpaní. Tyto pocity jsou to, co může dělat rodičovství tvrdé a vyvolávat nedůvěru v sebe sama. Nejsou však vždy způsobeny změnou hormonů nebo únavou.

1. Nutnost být dokonalý

Výzkumní pracovníci z univerzity v Belgii dospěli k zajímavému závěru, že vyšší riziko rodičovského vyhoření je spojeno s vysokoškolsky vzdělanými rodiči. Jsou pod velkým tlakem, aby byli nejlepší a nejúspěšnější v tom, co dělají. Ale pravdou je, že někdy normy, které jsme si pro sebe stanovili, mohou být nereálné a vést k problémům vyhoření a ničení duševnímu zdraví.

Snížení standardů a naslouchání vašemu dítěti může pomoci. Nemusíte být dokonalým rodičem, musíte být pouze rodičem, které vaše dítě potřebuje.

2. Nereálná očekávání sociálních médií

Sociální média mohou být velkým stresorem pro nového rodiče. Lidé se začínají starat více o ně než o emoce. Možná je to důvod, proč je Instagram top aplikací, která způsobuje deprese, úzkost a špatný spánek. Pamatujte, že spousta obsahu, který vidíme na internetu, bylo upraveno a zobrazuje jen několik okamžiků v životě člověka.

3. Pocit, že si nedokážete odpočinout

Fotka od Pixabay z Pexels

Prvních několik měsíců života dítěte je monotónní a vyčerpávající. Je to o to těžší, že nemáte žádnou dovolenou a nemůžete s tím skončit. Podle studie, nové maminky neopustí své dítě, dokud jim není 6 měsíců, protože se snaží zachytit život měnící událost stát se rodičem. Pokud máte pocit, že se chystáte vzdát, neváhejte požádat rodinu nebo přátele, aby vám pomohli s dítětem nebo prací.

4. Příliš mnoho odpovědností

Být rodičem znamená dělat více úloh. Jste kuchař, zdravotní sestra, učitel, kouč a tak dále. Toto množství odpovědnosti může být velmi ohromující. Studie ve skutečnosti potvrdila, že čím více investujete do rodičovství, tím vyšší jsou vaše šance na dosažení deprese nebo úzkosti. Aby se tomu zabránilo, nechte své dítě ujmout se vedení. Zeptejte se jich, co chtějí dělat nebo jíst.

5. Pocit, že ztrácíte sami sebe

Věc, která může nejvíce přispět k tomu, že jste psychicky vyčerpaná a zbavená osobnosti, je pocit, že už nepatříte k sobě, protože se věnujete každé potřebě vašeho dítěte. Jak děti rostou, rozvíjejí pocit sebe sama a uvědomují si, že lidé kolem nich jsou samostatní jedinci a potřebují svůj vlastní prostor. Klíčem může být “můj” čas. Zkuste si udělat čas nejméně 15 minut, jít se osprchovat, zacvičit, nebo si v klidu číst.

Zažili jste někdy vyhoření jako rodič? Co vám pomohlo cítit se lépe? Podělte se o své zkušenosti s námi a ostatními rodiči v komentářích!

Zdroj: brightside.me, úvodní fotka: Vidal Balielo Jr. z Pexels