Typy na správné zvolení matrace

Většina z nás ví, že průměrná doba spánku je 8 hodin. Pokud máme co dočinění s chronickým onemocněním, můžeme potřebovat i více, abychom se cítili funkční a odpočatí na druhý den.

Když spíme, naše tělo má šanci se regenerovat, vytvářet svalovou tkáň a uvolňovat důležité hormony.

Ale ať už popisujete svou bolest jako bodnutí, píchání, bolavost, pulzování, pálení nebo něco úplně jiného, ​​někdy je nemožné najít pohodlnou polohu na spaní.

U pacientů s chronickým onemocněním kategorizujeme chronickou bolest – špatný spánek jako „bolestivost“ nebo neschopnost získat kvalitní spánek kvůli existující bolesti. Existují však některé věci, které s chronickou bolestí mohou udělat, aby prolomily cyklus nepohodlných, bezesných nocí.

Matrace může přerušit nebo umožnit dobrý noční spánek. Začněte tím, že se zaměříte na nákup té správné pro vás a vaše tělo s touto radou.

1. Nepředpokládejte, že pevná matrace je lepší

Fotka od Rachel Claire z Pexels

Mnoha lidem trpících chronickou bolestí bylo opakovaně doporučeno, že potřebují spát na tvrdé matraci, kvůli snížení bolesti. Ačkoli neexistuje rozsáhlý výzkum na téma chronické bolesti a matrací, jedna studie ukázala, že tvrdá matrace nemusí být vždy tou nejlepší volbou, když se snažíte zlepšit kvalitu spánku a snížit bolest.

Během studie více než 300 lidí s nízkou bolestí zad spalo na matracích, které byly klasifikovány jako „středně pevné“ nebo „pevné“. Po dokončení 90denní studie účastníci, kteří spali na středně pevných matracích, uvedli méně bolesti při ležení v posteli a během bdění než ti, kteří spali na pevných matracích.

I když bylo řečeno, že byste měli spát na pevné nebo tvrdé matraci, nemusí to být nejlepší volba pro všechny osoby s chronickou bolestí. Pevnost, kterou si vyberete, je nakonec založena hlavně na vašich preferencích.

2. Před nákupem si vyzkoušejte pevnější matraci

Ve skutečnosti je pevná matrace pro některé lidi pohodlnější, zatímco středně pevná matrace je vhodnější pro jiné. To, co funguje vám, může být jiné než to, co funguje pro někoho jiného s chronickou bolestí. Ale je tu pár věcí, které je třeba mít na paměti.

Pokud se probudíte se zvýšenou úrovní bolesti, může to být indikátorem, že vaše páteř postrádá potřebnou podporu. Pokud si nejste jisti, že potřebujete novou matraci, zkuste tyto dva jednoduché triky:

– Pod postel položte kus překližky, abyste minimalizovali pohyb, se kterým se setkáváte z pružin vaší současné matrace.

– Zkuste spát s matrací na podlaze.

Obě tyto možnosti vám umožní vidět vlivy pevnější matrace na vaše tělo, než budete muset investovat peníze.

3. Otáčení matrace by mohlo zmírnit bolest

Pravděpodobně jste slyšeli, že budete muset čas od času otočit nebo převrátit matraci. Ale jak často byste to měli dělat?

To záleží na matraci a na tom, jak dlouho ji máte.

Neexistují žádné pokyny pro to, jak často byste měli měnit polohu matrace. Matrace společnosti mohou mít konkrétní doporučení od přetáčení nebo rotace každé tři měsíce až jednou za rok.

Nakonec nejlepší způsob, jak zjistit, zda je čas přemístit matraci, je zkontrolovat:

Jak se cítíte, když na ní spíte

Kolik bolesti máte, když se probudíte

Zda se začíná prohýbat

Pokud si všimnete zvýšení některého z těchto faktorů, může být čas matraci otočit.

4. Zvažte netoxickou matraci

Studie ukázaly, že někteří lidé s autoimunitními stavy, jako je revmatoidní artritida a lupus, zažívají návaly horka, když jsou vystaveni domácím chemikáliím. Matrace mohou vydávat silný chemický zápach a mohou obsahovat několik toxických složek jako:

– plasty, pěny a syntetický latex, které jsou obvykle vyráběny s potenciálně škodlivými chemikáliemi na bázi ropy

– chemikálie zpomalující hoření

Protože tyto materiály mohou zhoršit bolest, mnoho lidí s chronickými onemocněními raději spí na netoxické matraci.

Při hledání netoxické matrace si všimnete, že většina z nich je vyrobena z materiálů, jako je přírodní latex, organická bavlna a organický bambus. To znamená, že ne všechny matrace, které prohlašují že jsou ekologické, jsou stejné.

Matrace společnosti se často chlubí několika certifikáty. To ztěžuje výběr, jakou značku koupit. Podle Consumer Reports jsou dvě certifikace s nejpřísnější kvalifikací Global Organic Textile Standard (GOTS) a pro matrace, které obsahují latex, Global Organic Latex Standard (GOLS).

5. Podívejte se na matraci se zárukou vrácení peněz

Nové matrace mohou být drahé. Kromě toho neexistuje žádná záruka že ta, kterou si vyberete, zmírní vaši chronickou bolest nebo bude mít pro vás tou pravou tvrdost. I když si to budete moci vyzkoušet v obchodě na několik minut, jak víte, zda rozhodnutí, které děláte, bude pro vás dlouhodobě fungovat?

Když se rozhodnete koupit novou matraci, podívejte se na společnost, která nabízí záruku vrácení peněz. Tímto způsobem si můžete vyzkoušet matraci na posteli po dobu 30 dnů nebo déle s vědomím, že můžete matraci vrátit pokud vám nevyhovuje.

Nejste si jisti, kde začít hledat správnou matraci?

Než začnete zkoumat své možnosti, věnujte pozornost tomu, jak se cítíte, když jste spali na jiné posteli, než je vaše vlastní, například v hotelu nebo u někoho doma. Pokud jste se cítili více odpočatí, zapište si název společnosti, která matraci vyrobila a pokud možnost i model.

Zdroj: healthline.com, úvodní fotka: Burst z Pexels