Usínání s chronickou bolestí může být naše noční můra

Spánek je velmi důležitou, ne-li zásadní součástí naší existence. Jeho kvalita, stejně jako stupeň pohodlí, má větší dopad na naše zdraví, než by si člověk dokázal vůbec představit. Výsledkem je, že existují lidé, pro které je obtížné najít klidné noci, zejména s určitými chronickými onemocněními, které mají tendenci narušit tento drahocenný odpočinek.

Chronická onemocnění jsou obvykle jedním z faktorů, které mohou spánek člověka narušit. Hypertyreóza, astma, revmatismus atd. Zde je několik zkušeností od lidí, kteří se s podobnými onemocněními trápí denně.

Co děláte když nemůžete zaspat?

“Moje nespavost je někdy šílená, ale našla jsem skvělý trik,” říká Ann T., uživatelka internetu s ADHD (porucha pozornosti s hyperaktivitou). “Když nemohu spát nebo se nudím, snažím se učit počítačové programy. Nemůžete spát? Zkuste se naučit něco v Excele. Ten vás okamžitě uspí.”

“Někdy v noci, když nemohu spát, tak píšu,” říká Anna Renault, žena, která žije s metastatickým karcinomem prsu. “Již jsem napsala několik knih, které sdílejí moji cestu nemocemi a životem.” Uvolnění toho, co máte na mysli, často pomáhá uvolnit tělo a připravuje ke klidnému spánku.

Vytvořte si rutinu

“Můj režim by byl pro netrénované oko šílený, ale pro ostatní to dává úplný smysl,” říká Tyler K. “Udělejte si horkou koupel, protáhněte se, zapněte si oddechovou hudbu a zkuste dechová cvičení. Než jsem se vším hotov, jsem tak unavený, že ihned usnu!” Existují také pozice jógy, které vám mohou pomoci usnout.

Zdroj: healthline.com, úvodní fotka: Pixabay z Pexels