Let MH370 z 8. března 2014: Letadlo nebylo již nikdy nalezeno a tak je letecká katastrofa zahalena řadou podivností
Když let společnosti Malaysia Airlines odletěl z hlavního města Malajsie do hlavního města Číny, vše se zdálo být v pořádku. V jeden čas se ale odchýlil z trasy a nějakou dobu pokračoval přes Malajský poloostrov. Potom se po něm slehla zem.
Ztráta, která zasáhla velkou část světa
Letadlo v tu dobu převáželo 239 lidí, včetně dvanácti členů posádky. Tito lidé nebyli pouze z Malajsie a Číny, dohromady se na palubě nacházeli obyvatelé z 15 různých zemí světa. Vše probíhalo v pořádku, dokud se letadlo nevychýlilo jižním směrem poté, co byl přerušen radarový kontakt.
To přimělo lidi, kteří toto vyšetřovali, k závěru, že nejpravděpodobnější místo pádu je Indický oceán. Palivo totiž mohlo vystačit na přelet pouze do této oblasti. Pátrání se však ukázala být marná již od samého počátku.
Pátralo se ve vzduchu i pod vodou
Pátralo se nepřetržitě 52 dní. Bylo nasazeno 334 letadel, která měla za úkol najít ztracené letadlo. Následně se pátralo i pod vodou. Poté bylo pátrání obnoveno na popud nespokojených pozůstalých, kteří chtěli vědět, co se přesně stalo. Pátralo se tak ještě několik měsíců, ale vzhledem k nulovým výsledkům bylo pátrání opět ukončeno.
Trosky začalo vyplavovat moře
Vrak nebyl nikdy nalezen, ale začaly se objevovat součástky, které patřily letadlu a které nemohly patřit žádnému jinému letadlu než tomu, které se zřítilo. Vše naznačuje, že součástky pocházejí z Boeingu 777, což je typ letadla, který byl využit právě 8. března 2014 u letu MH370. Dohromady se našlo 20 kusů, převážně u afrického kontinentu.
V létě roku 2015 byla vyplavena o něco větší troska, a sice u francouzského ostrova Réunionu, který leží v Indickém oceánu. Část letadla nemohla náležet jinému modelu než Boeingu 777.
Další rok, v únoru, byla nalezena další část na písečném břehu u Mosambiku.
To však byly pouze domněnky. Vše se změnilo, když se na tanzanském poloostrově našla klapka, která nesla identifikační číslo pohřešovaného letadla. Je tedy možné, že letadlo se rozpadlo ještě za letu, ona klapka podle všeho spíše spadla, než že by byla vyplavena.
Názory na důvod spadnutí jsou různé
Kromě toho, že letadlo či jeho části se rozpadly ještě ve vzduchu, někteří tvrdí, že letadlu došlo palivo a že došlo k neúspěšnému pokusu nouzově přistát na moři či v oceánu. Může se též jednat o ztrátu kontroly nad letadlem, ať už pochybením jednoho, či dokonce obou pilotů. Poněkud znepokojivější je teorie, že letadlo bylo uneseno.
Z oficiální zprávy
Samotná oficiální zpráva, přestože byla dlouhá 495 stran, nepřinesla žádné uspokojivé informace. Samotný vyšetřovatel se, kvůli podivnému jednání pilotů než věž ztratila s letadlem kontakt, přiklání k únosu letadla. Dostatečné důkazy pro toto tvrzení však nejsou.
Oficiální zpráva se zaměřila hlavně na piloty. Jak ten den reagovali, a dokonce i jak chodili, když dorazili do práce. Ukázalo se, že vše se odehrávalo stejně jako každý jiný den. To samé provedla i u samotných pasažéru, výsledek byl stejný.
Pátrání se může obnovit
Dost se spekuluje o tom, že pátrání se opět obnoví. Uvidíme, co přinesou výsledky pátrání, pokud se opět začne pročesávat vodní plocha.
Nikdo neví, proč došlo ke katastrofě, jedná se o jednu z největších záhad v celé historii letectva.