Při letu United Airlines 811 zemřelo 9 cestujících, z nichž všichni byli i se sedadly vymrštěni z letadla

Při letu United Airlines 811 zemřelo 9 cestujících, z nichž všichni byli i se sedadly vymrštěni z letadla

Foto: annlarich / Depositphotos

Publikováno:
3 min
Pamatujte, že každý komentář bývá zprávou o komentujícím.
Děkujeme za vaše komentáře.

Byla to jedna z těch horších leteckých tragédií. Letadlo letělo z Kalifornie do Austrálie, s mezipřistáním na Havaji a Novém Zélandu. Na Havaj letadlo doletělo v pořádku, poté nastaly komplikace. Co se vlastně stalo?

Obsah článku
  1. Po zvuku bouchnutí se letadlo hned začalo rozpadat
  2. Nouzové přistání nemohlo být letuškám sděleno z kokpitu
  3. Těla obětí se nikdy nenašla
  4. Vyšetřování převzali rodiče jedné z obětí

Po zvuku bouchnutí se letadlo hned začalo rozpadat

Již po vzletu kapitán dal pokyn, aby si cestující zapnuli bezpečnostní pásy. Bylo totiž bouřkové období a piloti se chystali bouřku obletět.

Sedmnáct minut vše probíhalo hladce. Ovšem poté posádka uslyšela bouchnutí. To otřáslo celým letadlem. A necelé dvě vteřiny nato odlétly přední dveře. Ty navíc způsobily díru v trupu. Následně se změnou tlaku rozpadla i podlaha a vyletělo jedenáct sedadel, z nichž pouze dvě byla prázdná. Jedna z letušek málem měla tu smůlu a byla vymrštěna také, ale naštěstí byl její život ušetřen. Další letuška se držela schodů, a přestože si vykloubila rameno a byla vážně zraněna, pasažéři i členové posádky projevili odvahu a vytáhli ji zpátky do letadla.

Piloti si původně mysleli, že vybuchla bomba a sestoupili do výšky, kde se nacházel dýchatelný vzduch. Plynové masky nemohly být použity, protože výbuch zastavil přívod kyslíku.

Části letadla navíc poškodily 2 motory, označené čísly 3 a 4. Posádka musela vypustit palivo, aby letadlo neklesalo tak rychle. Motor č. 4 přestával fungovat a piloti ho pro jistotu vypnuli. Při této nehodě se navíc poškodilo pravé křídlo.

Letadlo mělo poškozené dva motory
Letadlo mělo poškozené dva motory | Zdroj: Kesu01 / Depositphotos

Nouzové přistání nemohlo být letuškám sděleno z kokpitu

Interkom nefungoval. To zjistil palubní inženýr poté, co mu kapitán nařídil oznámit letuškám, aby se připravily na nouzové přistání. Dostal proto povolení vydat se dolů a zjistit, co se stalo.

Letadlo bylo silně poškozeno, někde dokonce trčely rámy a v boku kajuty byla obří díra.

Letadlo, které se již blížilo k letišti, vysunulo podvozek, nicméně systém nefungoval správně a podvozek se vysunul pouze částečně. V tuto dobu byl stav nouze vyhlášen již čtrnáct minut.

Nakonec letadlo stanulo na letišti. Evakuace proběhla za méně než tři čtvrtě minuty. Každá z letušek utrpěla nějaké zranění, nejzanedbatelnější bylo pár škrábanců během evakuace cestujících.

Těla obětí se nikdy nenašla

Po tělech vystřelených cestujících se pátralo dlouho. Pátralo se letecky, svým dílem přispěli i námořníci. Těla mrtvých cestujících, kteří vystřelení nemohli přežít, se však nikdy nenašla. Ví se jen, že nejméně jeden člověk byl vcucnut do motoru č. 3, protože právě v něm se našly kusy oblečení i těla. Neví se však, zda tento krutý osud potkal pouze jednoho člověka.

Vyšetřování převzali rodiče jedné z obětí

Novozélanďan Lee Campbell, který se vracel domů, měl tu smůlu, že se stal jednou z devíti obětí této letecké katastrofy. Jeho rodiče si vyžádali potřebné dokumenty, aby mohli provést vyšetřování, protože se nespokojili s dosavadními výsledky. Nakonec zjistili, že chyba nebyla na straně posádky, ale na straně konstrukce dveří, které odlétly. Letadlo nebylo plně zkontrolováno, což vedlo k rozpadu letadla a devíti obětem.

Reklama
Reklama