Utajená pravda o slevách venku. Zaměstnanec prozradil triky, které vám obchodníci tají

Utajená pravda o slevách venku. Zaměstnanec prozradil triky, které vám obchodníci tají

Foto: Demanna / Depositphotos

Publikováno:
3 min
Pamatujte, že každý komentář bývá zprávou o komentujícím.
Děkujeme za vaše komentáře.

Slevové akce patří mezi nejoblíbenější způsoby, jak mohou Češi ušetřit své peníze. Dokážete však poznat, kdy se skutečně jedná o slevu a kdy pouze o nekalý obchodní trik řetězců? Prozradíme vám skutečnou pravdu, kterou vám obchodníci tají.

Obsah článku
  1. Nekalé praktiky obchodních řetězců
  2. Umělé navýšení ceny produktů
  3. Smrskflace 
  4. Jaké jsou další finty obchodních řetězců?
  5. Jak vyzrát nad obchodními řetězci?

Nekalé praktiky obchodních řetězců

Obchodní řetězce často lákají zákazníky na nejrůznější druhy akcí a slev. Ne vždy se však jedná o skutečnou slevu, jelikož obchodníci často s cenou uměle manipulují. Vzhledem k vysoké konkurenci na trhu českého maloobchodu, musejí obchodní řetězce bojovat o každého zákazníka mezi sebou. Nejvýznamnější možností, jak přilákat nové zákazníky bývají nejčastěji slevové akce.

Umělé navýšení ceny produktů

Typickým příkladem může být například uvedení produktu do slevové akce, a to těsně po jeho bezdůvodném zdražení. 

V takovém případě obchodní řetězec propaguje akční cenu produktu, avšak nejedná se o skutečnou slevu, jelikož cena zboží byla těsně před slevovou akcí uměle navýšená. 

Smrskflace 

Smrskflace je odborníky označován termín, kdy dochází nejčastěji ke zmenšování objemu zboží nebo jeho gramáže. Často si tak můžeme všimnout, že náš oblíbený produkt se bez povšimnutí zmenšil. Nejčastěji k tomu dochází u produktů jako jsou cukrovinky, sladkosti, slazená nápoje a jiné další pochutiny.

Jaké jsou další finty obchodních řetězců?

V poslední době se velmi rozrostl fenomén mobilních aplikací. Většina významných obchodních řetězců na českém trhu již má svou mobilní aplikaci. Svým zákazníkům po jejím stažení a užívání nabízí nejrůznější druhy slev, akci a kupónů. Často však tyto slevy nejsou nijak výrazné a v minulosti se daly považovat za naprosto běžné ceny, nyní se však můžeme setkat s dvojími cenami, a to pro uživatele aplikace a pro zákazníky bez aplikace.

Jak vyzrát nad obchodními řetězci?

Pokud chcete vyzrát nad obchodními řetězci a zároveň nechcete, aby to zabolelo vaši peněženku, tak máme pro vás zaručený tip. Důležité je nesledovat u slevových akcí pouze finální cenu, avšak zaměřit se především na cenu v přepočtu za kus či za kilogram. Tak to se nám budou akce obchodní řetězců navzájem lépe porovnávat, a to i co se týče rozdílných produktů. 

Alternativu mohou být také klasické trhy, na kterých je například možnost nakoupit čerstvé ovoce a zeleninu. Využít můžeme také menší lokální prodejny jako například pekárny či malá řeznictví. 

Zaručným způsobem jak ušetřit, může být také zaměřením se na neznačkové produkty, které jsou vyráběny přímo pro obchodní řetězce, často bývají tyto produkty až o několik desítek procent levnější v porovnání se značkovými produkty. Nejčastěji se tak může jednat například o jogurty másla, ale i cukrovinky. 

Reklama
Zdroje článku:
medium.seznam.cz, novinky.cz, Autorský text
Reklama